فولاد

ورق ضد سایش چیست

فولاد

ورق ضد سایش چیست

ورق ضد سایش چیست ؟
در واقع به پدیده لغزش یک ماده یا یک سطح روی سطحی دیگر که در واقع یک کار مکانیکی محسوب می شود و باعث کنده شدن ذرات موجود در سطح گشته و سایش سطحی را به وجود می آورد، سایش می گویند.
ورق های ضد سایش (هاردوکس)، همانطور که از اسمشان مشخص است ورق های آلیاژی با مقاومت به سایش، سختی و ضربه پذیری بالا هستند که برای دوام آوردن در شرایط دشوار و مدت زمان طولانی تولید می شوند و در ساخت آنها از روش نورد استفاده می شود. با توجه به شرایط کاری و سختی مورد نیاز، دارای سختی های 400، 450، 500، 550، 600 برینل و حتی بالاتر می باشند و بر همین اساس نامگذاری می شوند. سختی برنیل یکی از معیار های سختی است که بر اساس مقاومت مواد در برابر فرو رونده ی کروی شکل از جنس فولاد یا کاربید تنگستن سختی آنها را تعیین می کند این روش در سال 1900 توسط مهندس سوئدی یوهان آگوست برینل پیشنهاد شد.
با افزایش سختی ، مقاومت به سایش این ورق ها افزایش و چقرمگی و انعطاف پذیری آنها کاهش می یابد. ولی در هر شرایطی چقرمگی، مقاومت خمشی، مقاومت به سایش و جوش پذیری قابل قبولی از خود نشان داده اند. و از ویژگی های بارز این ورق ها می توان به خاصیت ماشینکاری ، شکل دهی بالا و جوشکاری ورق ضدسایش اشاره کرد.
ضخامت ورق هاردوکس 600 بین 8 -50 میلی متر است و سختی آن نیز بین 560 – 640 برینل است . با انتخاب ورق هاردوکس و استفاده از آن امکان کاهش وزن ساختمان تا 15 درصد وجود دارد.

این گرید نیز مانند دیگر اعضای خانواده خود زمانی استفاده میشود که نیاز به مقاومت در برابر سایش باشد و همچنین برای ساخت موج شکن ، چکش و .. مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین از دیگر انواع این ورق ها می توان به ورق ضد سایش لاستیکی اشاره کرد!

بایگانی
  • ۰
  • ۰

طراحی و چاپ تبلیغاتی

درست است که امروز همه ی امور به سوی دیجیتالی شدن پیش می رود ولی هنوز طراحی و چاپ در برخی از موارد جایگاه خود را حفظ کرده است ، ارائه کاتالوگ های تبلیغاتی یا تابلوهای تبلیغاتی یک روش سنتی ولی کارساز است شما در محل کسب و کار خود نیاز به کارت ویزیت ، پاکت و سربرگ های اداری دارید ، بسیار شایسته و حرفه ای است که طراحی و چاپ اوراق و تبلیغات شما توسط افراد حرفه های و توسط یک گروه طراح واحد انجام شود ، گروه گرافیکی راژور با بکارگیری افراد حرفه ای در این زمینه کلیه موارد طراحی و چاپ شما را انجام می دهد و با ارائه مشاوره در امور تبلیغاتی شما رو یاری می کند  


تلفن : 02166511280
مشاوره : 09127128876
فروش : 09123054495
آدرس : تهران خ ستارخان خ حبیب اللهی خ سروش یکم خ همایونشهر جنوبی جنب نمایندگی سایپا پلاک 1

 

طراحی و چاپ تبلیغاتی

 

  • ۹۸/۰۸/۰۸
  • amir abedi

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی